Taxinævnet, 4x48 samt Gribskov og Halsnæs Kommune er netop gået sammen om at aftale en række initiativer og tiltag, der skal optimere servicen, når borgerne bestiller en taxi.
Der har gennem en længere periode været en del klager, der især gik på, at taxierne har været meget forsinkede og i nogle tilfælde simpelthen aldrig er dukket op.
Ikke alle møder fører til resultater, men det her var et af de møder, hvor tiden var godt givet ud.
Alle parter, der deltog i mødet, havde et fælles ønske om at forbedre betjeningen og genoprette tilliden mellem borgere og taxier.
- Ikke alle møder fører til resultater, men det her var et af de møder, hvor tiden var godt givet ud, siger borgmester i Halsnæs Kommune, Steen Hasselriis (Venstre), i en pressemeddelelse.
Han tilføjer, at problemet med forsinkede eller udeblevne taxier forhåbentligt hører fortiden til.
Klager bliver modtaget med kyshånd
En lang række tiltag skal nu være med til at højne serviceniveauet. Blandt andet vil chauffører få ekstra betaling for at køre til eksempelvis Gilleleje eller Hundested, når deres vogn triller rundt langt væk derfra.
På mødet blev det ligeledes besluttet, at det skal være langt lettere som borger at klage over servicen og potentielt få en erstatning, hvis betjeningen ikke har været tilfredsstillende.
Jeg kan love, at alle klager bliver behandlet grundigt.
Carsten Aastrup, der er direktør for 4x48, opfordrer borgerne til at klage, hvis de har haft en uheldig oplevelse i forbindelse med deres taxitur.
- Jeg kan love, at alle klager bliver behandlet grundigt. Samtidig bruger vi klagerne til at få rettet op på fejl, så de ikke gentager sig, siger Carsten Aastrup i pressemeddelelsen.