Nyheder

Play

Oplev

Tip os

Spørg Os

Børnehave brændte: Supermarked gav rørende gave til børnene

Søndag gik der ild i en Nørrebro-børnehave. Nu har den lokale Føtex samlet legetøj sammen til børnene.

03. maj 2017, kl. 10:35 af · ·

Søndag morgen brændte børnehaven Hønsegården på Fælledvej på Nørrebro i København, og bygningen blev så brandskadet,  at børnene siden har været i midlertidige lokaler uden alt deres legetøj.

Men den lokale Føtex på Mimersvej på Nørrebro er kommet børnene til undsætning.

- En af vores funktionschefer fortæller, at børnene ikke har noget som helst i deres midlertidige lokaler, og han synes, vi skal hjælpe dem på vej. Så vi beslutter at sponsorere en kundevogn fuld af legetøj fra vores hylder, siger butikschef Zilwan Rashid.

Kundevognen var en medarbejder forbi med i mandags, og den kom på et tørt sted: 

- De var absolut meget glade og taknemmelige for, at der er nogen, der støtter op omkring dem, siger han.

Rørte forældre

Tirsdag slog Føtex Mimersgade et billede op af kundevognen på deres Facebook-side, og det har fået 300 mennesker til at sende et like afsted.

Her opfordrede Føtex andre til at give deres gamle legetøj til børnene: "Hvis nogen har legetøj, puslespil, børnebøger, tuscher eller lignende, som I ikke længere skal bruge, kan I aflevere det her i føtex (kundeservice), så afleverer vi det indsamlede legetøj til hønsegården i starten af næste uge. På forhånd tak for hjælpen", skriver Føtex. 

Flere forældre til børn i Hønsegården har kommenteret på opslaget: 

"Som forælder til et barn i hønsegården er det meget rørende at opleve den opmærksomhed den ulykkelige begivenhed får. Tak Føtex", skriver én forælder.
 

"Min datter Gunhild siger tusinde tak for denne rørerende venlighed. Og vi som forældre er også meget rørt over denne flotte gestus", skriver en anden.

Ingen bagtanker

- Vi er da glade for, at de tager godt imod vores budskab om at hjælpe dem. Vi er mange chefer, der selv har børn, og vi ved godt, hvad det betyder med stramme budgetter. Så vi er kun glade for at kunne hjælpe, siger Zilwan Rashid.

Han afviser, at Facebook-opslaget er et forsøg på et marketing-stunt.

- Vi har ene og alene gjort det, fordi vi gerne vil hjælpe vores lokalsamfund. Vi har kun 900 følgere, og vi bliver ikke rige på det her. Det er bare et lokalt initiativ, siger han. 

Her kan du se Facebook-opslaget:

Dette er en forenklet version af artiklen: Se den originale version